lördag 10 februari 2007

Jeansförbannelsen

Det vilar någon slags jeansförbannelse över mig tror jag. Nu hände nämligen samma sak som när jag letade febrilt efter jeans förra gången. Jag nämnde i förra inlägget att jag hade hittat ett par jeans, men att de nog var för små. Därför tog jag med mig dem in till stan nyss, för att lämna tillbaks dem. Så jag gick förbi Vero Moda vid Brunnsparken och lämnar dem till expiditen. Hon granskar dem och säger att de ser användna ut. Jag säger att jag bara har provat dem hemma (vilket är helt sant). Hon ser skeptisk ut och visar mig att lappen på dem har blivit avklippt och sedan tillbakaknuten, något som jag inte ens har sett innan. Jag säger återigen att jag inte har använt dem och att det inte är jag som har gjort det. Hon säger att jag ska gå och ta det med butiken där jag köpte dem. Suck!
Så jag fortsätter in i Nordstan, men orkar inte gå in på den stora Vero Moda-butiken där utan tar en sväng in på H&M i femman istället. Där hittar jag ett par grymt snygga mörkmörkblå smala jeans i "min" storlek (eller ja, den som kommer närmast iaf), men som vanligtvis inte passar. Jag tänker att jag ju ändå kan prova dem, och slänger även med mig ett par svarta jeans av samma modell. Hör och häpna: båda jeansen passar! Där går jag omkring med ett par halvdana jeans som jag inte får lämna tillbaka och ramlar över två par jeans i rätt modell som faktiskt passar! Jaja, de blåa var bara till att köpa. Med resterande pengar på mitt presentkort sen i julas behövde jag enbart betala 14,50:- för dem. Och det är ju ett överkomligt pris för ett par jeans måste jag säga. ;D 198:- kostade dem egentligen, och det är ju svinbilligt det med! Tjoho!
Så var det alltså sist jag köpte jeans också, först hittade jag ingenting, sen hittade jag några halvdana och sen, när jag väl hade köpt dem, hittade jag två stycken bra jeans, varav ett par jag använder hela tiden. It's a curse! Och nu kan jag inte ens lämna tillbaks de andra...man kanske skulle försöka töja ut dem lite istället. Jaja, whatever, vem i hela världen kan vara intresserad av att läsa detta? Haha...ojoj. Skit samma!

Anledningen till att jag åkte in till stan var att köpa en dammsugare på Clas Ohlson. En jättefin, röd (utseendet är viktigt!). Min gamla dog nämligen innan jul. Det är ganska längesen. Det är ganska dammigt här. Tanken var då att jag skulle lämna tillbaks jeansen och ha båda händerna fria till att släpa dammsigare. Så blev det ju inte riktigt då, men jag lyckades ändå släpa hem allt utan större missöden, även om dammsugarlådan var något otymplig. Snart ska jag packa upp maskinen och titta på den. Hoppas den har påsar med/att mina gamla påsar passar till den, så jag kan börja städa lite nu.

Sen är det Melodifestivalen som jag ska sitta och snora till. The Ark kommer att kicka ass!

Inga kommentarer: