tisdag 27 januari 2009

Soffa eller inte soffa?

Svaret är inte soffa... Jag såg en soffa på min kära Ebbes Hörna (second hand) i förra veckan. I sammet, eller ja, plysch, eller nåt. Tvåsits. Typ guldfärgad och ganska bullig. Väldigt kitsch, men ganska söt... Jag vill ju ha en ny soffa, men en stor en. En tresits, grå, med divan. Inte en till liten soffa. Men så städade och fixade jag lite igår, och tänkte att mitt vardagsrum är väl ganska tom och ödsligt ändå och kom på att en guldig plyschsoffa skulle passa in rätt bra här. Dessutom kostade den 250:-. Så jag bestämde mig för att köpa den. Men då var det såklart för sent...den var såld när jag kom dit idag :( Och nu vill jag ju verkligen, verkligen ha den. Men men, vad göra.

Jag behöver lite mer mööööbler!

Jaja, fy näven vad trött jag är idag! Jag hoppade in för pedagog-Malin och tog en visning idag i sista sekunden. Så 45 min hade jag på mig att plugga in lite fakta om papperstillverkning.... Men det gick bra, det var världens gulligaste klass som lyssnade så snällt och intresserat så. Så det var ju bara roligt.

Nej, nu ska jag fortsätta kolla efter soffa på blocket/tradera/etc.

Heeejsvejs!

Inga kommentarer: