måndag 26 januari 2009

Att inte orka sova...

...är ju rätt så knasigt egentligen. Men så är det. Orkar inte stänga av datorn och förflytta mig från soffan till sängen. Så jag skriver ett litet blogginlägg istället. Måste visa mina nyss införskaffade köksstolar! Here they are, köpta på Ebbes hörna (Stadsmissionens loppis) - 350:- för 4 stycken:

60-tal. Gräsligt tyg på sitsen, men de är lätta att klä om.
De är mörkare än bordet, men det funkar la ändå.


Såhär ser min mathörna ut nu dårå:
Jag insåg när jag såg den här bilden att jag borde köpa
en färgglad matta att lägga under bordet,
den där beige plastmattan är inte så skoj.

Sen väntar den här fåtöljen på att få flytta hem till mig också:

Här på plats i min pappas gamla pojkrum hos farmor.
Den är i Kungsör nu, och ska väl fraktas hit när möjlighet ges,
tillsammans med min stringhylla. Den ska nog trivas.

Nä, nu ska jag sova. Imorn kommer det en snickare hit och tittar på min fallfärdiga diskbänk... Kl. 11 dock, så jag måste ju inte upp med tuppen. Men ändå.

Nattinatt!

Inga kommentarer: