söndag 1 februari 2009

Trött, så trött.

Ikväll är jag trött, efter något som skulle kunna kallas för världens kortaste helg, även om torsdagen nästan måste räknas in i min helg.

Då var nämligen Nicki på besök i stan IGEN. För andra gången på två veckor. Sist jag träffade honom innan dessa senaste besök såg jag väl honom sist för en sisådär 1,5 år sedan. Men nu hade han tydligen vunnit "lite" pengar i en pokerturnering. Så först dracks det champagne hemma hos André och sedan bar det av in till stan för en öl på Skål. André bor på Lindholmen och dit kan man åka båt. Så det gjorde jag när jag skulle dit. Mys! Det är trevligt att bo i en stad där färjor ingår i kollektivtrafiken tycker jag. Det var en trevlig kväll. Jag lyckades komma med sista vagnen hem, somnade väl runt 2 och sen var det upp till jobbet igen vid 07.30. Lite sömnigt, men det funkade.

I fredags var jag och Sofia på trevlig after work på King's Head, och vidare mötte vi upp med Luca, Audrey och Jonas på krogen Tre små rum en liten stund. Där beställde jag "två öl tack" och fick ett skratt till svar, både från bartender och gäster kring baren. Taskigt. Det var en såndär krog med massa olika sorters öl och där man tydligen skulle beställa en viss sort, inte bara en stor stark... Så det fick la bli den billigaste då, en tjeckisk för 50:-. Så ja, inte ett så billigt ställe, men det var mysigt!

Igår var jag förklarligt nog seg. Sov länge, segade länge. Slutligen tog jag mig i kragen och kom upp ur soffan. Samira har lämnat Gbg för Sthlm (förkortningar är la fiiint), och igår var hon här för att hämta grejer. Så vi var några stycken som träffades i Ostkupan idag och hyllade Samiras förträfflighet. Trevligt!

Och idag, idag mina vänner har jag provsjungit i en kör! En helt nystartad kör som drivs av ägaren till butiken Prickig katt. Det var typ 70 pers som dök upp för att sjunga. Skiiiiiitkul var det, helt fantastiskt! Jag har velat sjunga i kör ett bra tag, men inte tagit tag i saken. Så fick jag höra talas om denna via en bekant. Och jippi, vilken tur att jag gick dit och testade idag. Vi sjöng lite Salem al Fakir och Robyn. Stämmor och ta i ifrån tårna. Mitt i butikslokalen. Yey! Så nu ska jag gå och sjunga i kör varannan onsdag! Tänk vad kul! Pepp, pepp! På tisdag ska jag prova på en annan kör dessutom...hihi. Fast den kommer jag med största sannolikhet inte att börja i då.

Nu borde jag sova, för imorn ska jag jobba. På en måndag för ovanlighetens skull.

Good night!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Va roligt ju!:) körsjungeri. Och så att sjunga roliga låtar också, inte som karlakören eller så, hehe, var du med i den? jag kommer bara ihåg att alla populära dom dära fick sjunga stämmor och grejer och solobitar men inte vi vanliga tråkiga...tider det. Själv börjar min ääälskade dans igen på tisdag, kul ska det bli. Skönt att göra något kul, jobbet blir min död, blev utskälld inatt, jag är tydligen för tyst och då ska man kanske inte jobba med människor. Lätt att ta sån kritik mitt i natten, hurra. Jag ringer dig här nån dag i dooo! puss & sov gott!

Anonym sa...

Men hallå! Du glömde nämna våran söndagsmiddag! skandal... Angående krogen så trodde jag den hette tre små män eller tre små prinsar. Det har jag sagt till folk i alla fall, men nu när du skriver det så låter det mycket mer bekant :) Och zapphobar hade varit asnice, och smockat! Men april då... :) Well! Puss!/fia