torsdag 6 december 2007

Min dag

Idag gick jag som vanligt upp vid 7. Fast typ fem över, vilket är för sent. Så istället för att stressa iväg till museet tänkte jag dra förbi biblioteket innan och leta böcker. Skulle bara ringa tandläkarn först. Har nämligen haft fasansfullt ont i min mun i några dagar nu, i kinden. Min kära visdomstand skaver lite. Kanske skrivit det förr, minns ej. Jaja, så jag ringde till farbror tandläkarn. Fast det var en tant som svarade. Hon ville ge mig en tid idag hon, och det var väl bra det! Så då var det ingen mening för mig att åka till museet alls inte. Så jag har varit på peddan och sen har jag varit hos tandläkarn ända borta i Björkekärr. Det var väl sådär va, fick veta att det var inflamerat och grejer och att tanden behöver tas bort när den har växt till sig lite mer. Tills vidare fick jag nåt munsköljmedel och penicilintabletter. Tjohej! Jag har aldrig dragit ut en tand hos tandläkarn förr. Han sa att det inte skulle göra ont...jag hoppas att han inte ljuger. Erik heter han förresten, min tandis. Han är rätt snäll i alla fall. Det värsta med att gå till tandläkaren, speciellt som nu när jag måste dit flera gånger, är att det kostar så fasansfullt mycket pengar. Men mina snälla päron ska betala, tack mamma, tack pappa, fin julklapp!

Sen gick jag en sväng på stan, hittade ett par schysta brallor som jag INTE köpte (ok, de var för långa, annars så...). Sen så åkte jag hem, hjälpte Fia skruva ihop en bokhylla och bjöd sedan henne på mat, pepparkakor, lussebulle (typ helt utan saffran!) och glögg och nyss åkte hon hem. Nu ska jag snart sova, och så var denna dagen över!

Puss och adjö!

Inga kommentarer: