måndag 3 december 2007

Jakten på de perfekta skorna

Jag har säkert skrivit det förr: jag letar efter de perfekta högklackade höstskorna. De ska vara sköna, ha lagom hög och (framför allt) bred/tjock klack, vara såpass enkla att man kan ha dem en vanlig vardag att känna sig helt som ett ufo (fast det kommer jag väl att göra först ändå, är inte van vid klack...), inte som att gå i pumps en vanlig höst/vinterdag liksom, men de måste ändå vara speciella, inte tråkiga. Snygga både till byxor och kjol ska de vara också, och inte stövlar med högt skaft heller. Haha, ja, jag har en ganska tydlig bild av hur de ska vara.... Några av de bästa exemplena jag hittat hittills är dock dessa:

Dessa har varit med förr, men de är ju så fina! (Vagabond) Egentligen är de nästan perfekta, men de är så himla höga (dock sköna, kilklack liksom) så de känns liksom lite för fiiina...

Dessa är också från Vagabond. Provade dem idag. De är heeeelt perfekta i foten, men skaftet är ju bara för tråkigt. Det suger, för annars älskar jag dem! Sköna var de också. Dyra är de ju dock...
De här, från Din Sko, Har snygg klack, till skilnad från de flesta "skoletterna" jag sett i höst. Det enda negativa med dessa är egentligen tån. Kunde varit utan nitarna där och bara haft en vanlig rund tå. Då hade jag köpt dem! Mmm, men kanske ändå...

Så, vad säger ni, har ni samma skosmak som mig? ;) Jag tvivlar lite på det va...? PUSS!!!

----

Höhö, skönt att få det bekräftat att jag är ensam om min skosmak, känns fint att vara originell ;)

Dessutom har jag en fördjävla tandvärk, fast det är i kinden det gör ont egentligen. Tror jag. Fy fan, ont gör det iaf. Min ena visdomstand skaver mot insidan av kinden. Ont som fan gör det, blä!

En till grej, köpte den långärmade t-shirtklänningen på Granit idag. De har halva priset på alla svarta plagg till på onsdag, så den blev billig! Gött mos.

Dessutom köpte jag en svart adventsstjärna på Bolagret, en bricka för mina fina ljus på Indiska samt ett nytt paraply på HM!

Nu ska jag sova, natti!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Du gör rätt i att tvivla! ;) Men måste jag välja så tar jag dom i mitten. Puss :) /Fia