måndag 26 november 2007

Smygstart...

Jag fyllde år i helgen, lite sådär i smyg...nää, men jag var hemma hos mamma och pappa och blev lite firad. Vi var bland annat på bio - Kungsör hade nämligen sin eminenta filmfestival i helgen. Det visades Little miss sunshine och De andras liv. Mycket bra filmer båda två, De andras liv (Tysk, Oscar för bästa utländska film 2006) kan jag varmt rekomendera! (Little miss sunshine också, men den har så många sett redan ju...) Åh, så fin och bra den var! Den började segt, trodde den skulle fortsätta så och vara en trist och svår film. Men sen, helt plötsligt bara, blev den helt spännande och vacker. Fint slut, mycket fint! Usch vad jag grät och vad jag hade gråtit ännu mer om det inte hade varit så att jag satt i en biosalong bland en massa andra människor... Trevligt var det!

Sen fick jag presenter också. Finaste skorna som jag önskade mig! En varm, mysig tröjklänning. En jacka, som var jättefin och röd men som jag bytte mot en annan som var ännu mer perfekt. Och så Marie Antoinette på DVD. Den ska jag se om (se igen alltså) någon dag och mysa framför! Trevlig helg var det allt som allt, med snö dessutom!

Nu ska jag göra nåt vettigt ett tag, typ småstäda och fixa lite. Snart är det faktiskt bäst att jag sover för jag måste gå upp typ klockan 5 imorn! Herre jösses...men men, det ska bli kul. Ska på seminarium/konferens (eller vad det nu vill kallas) i Skövde nämligen. Spännande!

Nu ska jag försöka hålla det lagom städat och fräscht här hela veckan så det blir så lite som möjligt att städa i sista stund inför min FEST på lördag! :) Kom, kom!


Pusshej!

----

PS. Fia: Köpte saltvattensspray idag! Ska kanske testa imorn om jag orkar...spännande! Fast det kanske är dumt kl. 6 på morgonen när man ska iväg på seminarium? eeeeeeh????

Inga kommentarer: