måndag 12 november 2007

VG?

Haha, ALLA i min klass fick visst VG i den förra delkursen (som vi tentade av för typ en månad sen och fick veta resultaten för idag, snabbt jobbat). Det känns lite...skumt på nåt sätt. Inte för att vi inte gjorde jävligt bra ifrån oss på den muntliga delen allihopa. Men den skriftliga....jag tvivlar inte på att alla andra skrev en hur bra tenta som helst, MEN jag tycker inte att jag gjorde det. Eller tja, jag vet inte, det kanske gick ganska bra...dock kanske man borde ha hänvisat till mer litteratur för ett VG, kan jag tycka. Jag tror att det har lite att göra med viss negativ kritik som kom fram gentemot kursens upplägg och tentan i sig...vad vet jag, bara spekulationer... Men, men, inte bör väl jag sitta här och klaga på ett högt betyg inte! Om man räknar in arbetet med den muntliga delen av tentan så kan jag väl ändå förstå och tycka att jag förtjänar betyget. Jo.


----------

Hihi, nyss kom mitt examensbevis nerdimpande (?) genom brevinkastet! Crazy...jag har nu officiellt en Filosofie Kandidatexamen i Etnologi. Bara så att ni vet :) Men så blir jag stissig och tänker att jag har gjort fel och att jag inte skulle ha tagit ut den examen nu utan väntat till jag var helt färdig, på magisternivå alltså...för det står liksom att man ska vara helt klar med sina studier innan man ansöker. Fast så står det iofs också att man typ ska skicka med ett bevis på att man har tagit en kandidat för att kunna få magisterexamen. Men ändå. Jag måste ringa och prata med nån... men naturligtvis tog examensenhetens telefontid slut för en halvtimme sen. Men men, det kan väl vänta. Jag har nog gjort helt rätt.... För det måste ju bli så att jag har en kandidat i etnologi och så får jag en magister i kulturvetenskap? Blöööö. Detta har nog med bolognaprocessen att göra - att man kan ta en magister i ett annat ämne än sitt grundämne liksom. Whatever!!!!!!!!


"Handlingar som vid behov ska bifogas ansökan

  • Kopia på kandidatexamen eller motsvarande för att styrka behörighet till examen på avancerad nivå."

3 kommentarer:

Anonym sa...

heyyy, GRATTIS till VG:t och till examen, nog för att du hade den förut också men iaf, det är sweeet!:D nästa sommar får vi skryta med våra magisters! (om jag kommer på ett ämne vill säga...) puss!//Linda

Anonym sa...

o grattis..klart du förtjänade VG ju..du är tokduktig..det vet jag! Puss /Jenny

Anonym sa...

Jag tänkte vara lite annorlunda. Är ju ganska tråkigt att alla gratulerar dig. Jag tänkte istället beklaga! Nu ringer jag dig!
Hej!
Puss/Sofiat