torsdag 15 november 2007

Myspys

Jag är i nån slags mysstämning just nu känner jag. Min lägenhet är nystädad, jag har mysbelysning på, det är mörkt och kallt ute men varmt här inne. Åkte dessutom förbi Liseberg idag som hade full julbelysning igång (eller nja, "granen" var inte tänd). Fint var det! Och ja, det var skyltat inför "Jul i Kvarbyn" och julmarknad på Gunnebo slott på vägen mellan museet och stationen när jag gick hem idag. Dessutom ska jag antagligen imorgon titta på mysfilm, dvs Disneys Skönheten och odjuret!! ÅÅååh, nostalgi! Har inte sett den sedan den kom på bio för typ 15 (femton!!!?) år sedan. Lovely! Mysmys!

Idag fick jag ett trevligt meddelande på "jobbet". En besökare från Södertäljes museum eller kommun eller vad det var hade nämligen hälsat en i vår personal att "den blonda tjejen som var nere i utställningen var så trevlig och så hjälpsam och så kul att prata med". Hihi :) Men det är det som är kul med att vara i utställningen, att prata och diskutera med folk (att hjälpa dem med spelen är ju kanske inte riktigt lika kul, men ganska)! Ååh, fast idag hjälpte jag världens sötaste lilla (snälla, artiga, trevliga) 5-åriga pojke med bilspelet. Man sitter nämligen i en bil och spelar med hjälp av ratt och pedaler och jag sa till pojken att jag hoppades att han skulle nå ner till pedalerna ordentligt och han svarade någonting i stil med "Ja, men så är ju ett besvär att ta sig in i bilen också", lite sådär lagom lillgammalt, haha. Jag fick typ lyfta in honom i bilen. Mycket gulligt.

Oh, imorse satt jag bredvid en tjej på spårvagnen vars bilddagbok jag brukar kika i ibland. En för mig helt obekant tjej alltså, jag tycker bara att hennes bilder är roliga att titta på. Hah, det kändes som att se en kändis...skumt var det. Eeeh, bara så att ni vet.

Öh, för att svänga helt fram och tillbaka... Den 27:e ska jag till Skövde på konferens. Inom praktiken alltså. Ska bli kul och intressant! Diverse föreläsningar om datorspel och spelande ska det vara. Känns roligt att få göra något lite annorlunda sådär och få lite nya infallsvinklar + lite extra tid att hinna diskutera kring utställningen med de jag jobbar med/för eller vad man ska säga. Tjoho!

Nä, det var det det. Imorn har jag typ 2 timmars sovmorgon!!! Helt grymt. Ska ändå sova snart. Pusshej!

Inga kommentarer: