måndag 5 november 2007

Dåligt

Jag har varit dålig på att blogga på ett tag nu, fy på mig. Har nog inte så fruktansvärt mycket att tillägga nu heller är jag rädd. Kan ju nämna att jag praktiserar för fullt på Mölndals Museum och att det är skoj och att ni måste komma dit och spela datorspel/tv-spel!
Idag har jag shopat lite...förlåt ekonomin. Fast jag lämnade tillbaks ett par byxor också, kom jag på. Så då gick jag inte lika mycket minus som jag kunde ha gjort :P. Köpte bland annat en väska som jag har tittat på och suktat efter (haha) ett bra tag! En stor en från Lindex i fakeskinn som har en lång rem så man kan ha den snett över kroppen (låter weird, men ni fattar...?) och där man får plats med böcker, ombyteskläder för nätter hos mr D och med massa praktiska fack så att man lätt når småsaker som plånbok, mobil, lypsyl och sånt. I love it! helt perfekt. Särskillt som min gamla militärgröna tygväska håller på att falla sönder och samman. Tjoho, hittade en bild på den:
Oj vilken plats bilden tog upp, orkar inte beskära den... Mycket fin och praktisk väska dock, jag är mycket nöjd! Köpte dessutom ett par gråa knästrumpor och ett par naturvita lite kortare strumpor i en ullblandning på Lindex. Myspys!
Utöver detta köpte jag en kjol på Gina Tricot som ser lite småful ut när ingen är i den, men som var snygg på. Tycker jag då. Det är en grå/svart jeanskjol med resår upptill och nedtill....och resåren upptill gör att den ser lite knäpp ut, men den syns inte när kjolen sitter på utan den får en lite tulpan-aktig form av resårern nedtill. Hur som helst tycker jag om den, skön och användbar (jeanstyg + en neutral färg = matchar med ALLT).
Jag gjorde värsta fyndet i förra veckan också ska ni veta! Jag hittade nämligen ett par oanvända herrskor/lågskor/snörskor/kängor-vad man nu ska kalla det-i brunt jättefint skinn på Myrorna för 50 spänn. I rätt storlek. Najs! Måste köpa nya skosnören till dem bara, för jag lyckades dra av det ena, ha sönder det alltså. Men de är jättefina! Tycker jag i alla fall, och det är ju det som räknas liksom.
Snart måste jag sova, ska till museet en halvtimme tidigare imorn för att förbereda för en visning....skojskoj. Eller ja, det ska bli rätt kul på riktigt... :)
Oh, en sista grej! Var och såg filmen 1408 igår med David, Jenny, Fia och Tony. Den var bra, scary shit!

Hah, en sista grej på riktigt nu, kom på anledningen till varför jag tänkte skriva i bloggen ikväll till att börja med...tråkigt, men ändå. Ja. Såg en reklam för "Color Catcher" - en slags liten fiberduk som man ska lägga i tvättmaskinen och som suger åt sig färg som kommer från kläderna och som annars skulle färga av sig på den övriga tvätten. "Eftersom color catcher har en vetenskaplig utformning fångar den upp färgen istället för dina kläder". Haha, vadå vetenskaplig utformning? Så kan man väl inte säga? Eller? Eeeh, ja, jag tyckte det var roligt när jag hörde det men nu vet jag inte.... Men det är så kul att vetenskap betyder sanning..."forskning visar...". Forskning är gud!

jaja, that's it, duger det inte så får ni dra! HEJDÅ! Tror jag ska ringa mamma nu.

1 kommentar:

Anonym sa...

fiiiin väska!:) en sån vill jag med ha...får kanske besöka lindexet jag med...och i do agreeee, angående reklamen alltså, men så är det ju, vetenskap är gud och västerländsk vetenskap är ännu gudare. blää...pusshej!//Linda