söndag 15 juni 2008

Jag ser det regnar

Fast just nu är det visst uppehåll. Idag har det dock kommit en del härliga sommar-skurar. Jag tycker det är trevligt att det äntligen kommer en del regn - hoppas att gräsmattorna blir gröna igen! Och så hoppas jag på att det återigen blir sommarvarmt och soligt! Men det ska det väl bli tycker jag.

Jaha, vad kan jag rapportera om då? Som ni såg i förra inlägget så har jag ju skrivit på papper nu för mitt vikariat i höst! Helt galet är det...verkligen! Och alla fina ord om min insats under praktiken jag får höra, det är också helt galet. Och det känns så himla bra! Det stärker jobbsjälvförtroendet om man säger så :) Så nu har jag liksom jobb, direkt efter (eller ja, innan) examen...det hade jag aldrig trott! Och på världens trevligaste museum, med bästa arbetskamraterna, varav en som jag ju inte kommer att jobba med eftersom jag ersätter henne...knasigt. Så från och med första augusti jobbar jag 75% på museet. Crazy bananas! Detta innebär också att jag måste/vill pussla om lite i mitt schema för sommaren. Kanske lite mer ledigt i juli och lite mindre i augusti. Typ. Måste kolla upp på tisdag! (det där var väl mest en "note to self")

Vilken härlig kalasvecka jag har att se fram emot dessutom! Efter att ha jobbat 11 av 14 dagar de senaste två veckorna väntar nu en veckas ledighet. Från museet då, inte helt från uppsatsen dock. Fast just nu ser jag faktiskt fram emot att få lite tid till den, börjar närma mig det roliga nu - analysen! Men ja, kalas var det. Igår var det fotbolls-/sushikalas med Jenny och Linda (västeråslinda alltså), synd bara på förlorad Sverigematch, men men.
Imorgon blir det knytkalas med klassen i ett hus i fina Änggården! Blir nog hur mysigt som helst kan jag tro! Jag ska ta med mig en sallad med olika salladssorter, paprika, körsbärstomater, bönor, fetaost...den blir nog god.
På tisdag ska jag till museet för överaskningsavtackning av chefen som ska gå i pension, säkert med god mat och sånt trevligt!
Och ja, sen är det ju midsommar. Det lutar åt en traditionell midsommarfest i Östhammar...kanske, kanske. Orkar inte ta något beslut, som vanligt :)

Och sen mina vänner, sen...sen blir det Sex and the City-filmen!! Tisdagen den 24 juni smäller det. Åh!

Och veckan efter det ska jag hälsa på min lilla farmor! Trevligt värre!

HEJDÅ!

PS. Östergötlands Länsmuseum i Linköping har precis öppnat en utställning som heter "Du och Jag, Kent" om (och av) Kent-fans! Mycket fascinerande, den ska besökas. Lämpligen tillsammans med fröken Linda. Ser fram emot det! Måste få inspiration till min kommande utställning om Broder Daniel-fans ;) DS.

Inga kommentarer: