måndag 3 mars 2008

Glasgow

Första helgen i februari (var det väl?) åkte jag och David på minisemester. Ett mycket bra svepskäl till detta var att jag var tvungen att flyga med någon, och då helst Mr D, innan min klassresa till England i slutet på februari. Jag hade, som bekant, aldrig någonsin satt min fot i ett flygplan innan...(ok, nu ljög jag. När vi var på studiebesök på Arlanda på lågstadiet var vi faktiskt inne i ett plan!). Och vet ni vad? Det var ju inte alls särskilt läskigt att flyga! Skönt, där slapp jag den flygskräcken :) och hela världen ligger för mina fötter! (Eller iaf vissa delar av UK verkar det som...)

Nämen, ditresan gick med andra ord bra. Jag satt mest och stirrade ut ur fönstret med vidöppen mun och kunde inte fatta att jag var uppe i luften. Så var vi helt plötsligt på en stor ö i Atlanten! Fantastiskt det där... Glasgow var hur som helst helt...helt...helt jävla bra helt enkelt! Det var vår där och en så jävla skön atmosfär. Rekomenderas! Vi bodde på ett schyst hotell som låg skitbra till, jättenära restauranggatan (Sauchiehall Road, tror jag om mitt minne och min skottska inte sviker mig!). Och vi åt massa god mat och drack en hel del god öl och shopade en del och kultiverade oss en del på museer och så. Helt perfekt weekendresa helt enkelt! ÅK TILL GLASGOW!

Orkar inte skriva så mycket mer utan slänger in lite bilder istället:

Våran standardfrukost (ehum, ja, två mornar av tre) var Subwaymackor. Mums!

Jag dricker öl på vår närmsta pub - The Griffin!

Jag dricker öl på hotellrummet...och har på mig mina nya skor!

Glasgow by night.

Glasgow by morning...eh. Utsikt från rummet.

David på språng i en park.

Kelvingrove. Bra museum!

Slutligen - en kiltaffär såklart!

Sådärja! Nu ska jag äta. Återkommer med ett nytt inlägg om Englandsresan! Adios!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men å Clara du är tillbaka på internätet, så fint!:) Jag kommer ner till Gbg på Måndag och stannar till tisdag, då ska jag göra en intervju. Fint va, då kan vi hänga litegranna! Jag hör av mig om mer detaljer när jag vet!:) pussheeej!!//Linda

Anonym sa...

Haha gillar bilden när du äter macka :) /fia