söndag 30 mars 2008

Framtiden...

...ser faktiskt ganska ljus ut just nu, jobbmässigt. Fick ett mail från museichefen häromdagen där hon bl. a. skrev detta: "Men minst en halv tjänst kan vi erbjuda dig på Charlottes tjänst". Iiiih. Betyder det att jag helt säkert får tjänsten? Säkert, säkert? Detta försöker jag nu luska ut i ett mail, utan att ställa frågan rakt ut...vet inte riktigt hur jag ska formulera mig riktigt. Men kanske inte "lovar du att jag får den? är det riktigt säkert? snälla, jag vill, jag kan!". Inte rakt ut, fast det budskapet ska ändå gå fram liksom :) You get it! Men knäppt är det, för det låter ju som att det är klart...och man kan ju inte skriva så om inte sannolikheten är stor...jaja. Jag kanske har jobb i höst! Tjohej!

-----

Nu är svarsmailet skickat iaf. Usch, det är jobbigt såntdär, man tror ju liksom att hon bara ska ändra beslutet på att jag formulerar mig konstigt i mailet. Eller ja, jag tror ju egentligen inte det, men det känns ju så... Jag önskar bara att jag kunde få skriva på ett kontrakt IDAG på att jag får jobbet! Men, men, det går som det går. Nu är ju iaf beslutet taget att jag inte ska söka receptionsjobbet, så nu får väl framtiden se ut som den vill då :) Det värsta som kan hända är ju att gå tillbaka till den ökända "ruta ett". Och det är ju lugnt liksom, jag har ju åtminstone sommarjobb liksom, och det är ju inte illa det. Guuud vad positiv jag är! Nu är det nog sovdags, ska till skolan imorn och hämta ut någon annans praktikrapport inför diskussion på onsdag.

För övrigt tycker att det är jävligt dåligt med information om att det blev sommartid inatt. Jag hade inte haft en aaaning om det ifall inte Lovisa hade informerat mig om det igår, och det hade jag ju glömt bort ända till sen eftermiddag idag! (Senare än jag trodde att det var var det ju också...) Jaja.

Gonatt!
(Och tack för grattiskommentaren Linda :) Hoppas ditt födelsedagskalas var fiiint, önskar att jag hade varit där! :*)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Å GRATTIS GRATTIS fy fan va bra!! och det låter ju som att det är säkert såsom mailet var, va roligt va bra!!! Hejja Clara! Puss!//Linda

girlfriendinacoma sa...

tacktacktack :) åh vad smart det känns att svara i sina egna kommentarer tjohooo... hejja mig! och hejja dig! Puss!