tisdag 25 september 2007

Uppdate!

Dags för lite uppdatering tänkte jag....tja, where to start. Sjukdom kanske? Som ni vet har jag varit lite krasslig och haft lite ont lite varstans och så. Det är det lite bättre med, men det är fortfarande skumt och jag lever på värktabletter (dock lite färre nu än för några dagar sedan). Men det är ok, kanske ska ringa doktorn imorn iaf för att göra nån liten koll, who knows.

Nästa punkt får bli skolan tror jag. Det börjar röra på sig när det gäller praktik nu faktiskt! (Vilket påminner mig om att jag ska maila till min studierektor och berätta det för henne också!) Jag har varit i kontakt med Konsthallen och Mölndals museum de senaste dagarna. Konsthallen var sjukt positiv från början, men har kanske inte kännts 100% rätt från min sida (eftersom det ju faktiskt inte är ett museum) fast ändå schyst liksom. Dem ska jag iaf träffa imorn, ska bli spännande som satan! Mölndal var jag i kontakt med via mail för ett tag sedan, sen har chefen där varit på semester och tillbaka idag, så jag ringde henne i eftermiddags. Ju längre vi pratade, desto mer positiv lät hon! Hon ska höra av sig i veckan om en tid att träffas. Det skulle nog kanske kunna vara rätt ställe för mig! Ska hjälpa till på en utställning om Dataspel i så fall, vilket låter lite som min grej faktiskt (ungdomskultur, subkultur, går att lägga ett genusperspektiv på etc.). Och så har jag bara hört positiva grejer om museet i stort. Tjoho, bra va!?

Nästa punkt får nog bli min roll som Sveriges (Göteborgs) egen Perez Hilton! Jag är bra på det här med kändisspaning tycker jag! En liten sammanfattning av det som varit: Jag såg Motorheads trummis Mickey Dee på Centralen i våras, sedan ena halvan av The Tough Alliance (vem är vem?) på romantisk middag med sin flickvän och outade t.o.m tjejens (möjliga) namn!
Vad kan jag rapportera nu då? Jo, (fast detta är egentligen lite old news, flera veckor, men ändå) Daniel Gilberts (Broder Daniel, Håkan Hellströms band) son har börjat första klass! Musikern med sin lilla grabb iaktogs (av mig såklart, alltid i händelsernas centrum) på nians spårvagn, från Kaptensgatan till Hagakyrkan, en tisdagsmorgon i början av september. Pojken hade ryggsäcken på och pappa i handen och såg lite rädd och nervös ut (vilket pappa Daniel för övrigt också gjorde). Han tröstades med kärleksfulla klappar på huvudet av pappa.
Landslagsspelaren (fotboll dårå) Anders Svensson var ute på galej i lördags. Han sågs (återigen, av mig) vänta på en spårvagn talandes i sin mobiltelefon vid hållplatsen Hagakyrkan (that's where the action happens!) vid 19-tiden på lördagkvällen (22/9). Han hade jävligt fula, mycket utsvängda jeans.
Anders Svensson

Och den största nyheten av dem alla har väl ingen missat nu? Sambon till en av Sveriges mest folkkära manliga artister går i min klass! hihihihi (Inga namn nämnda här mina vänner, även en kändisreporter som jag måste visa lite känsla för anonymitet!)

ADIOS!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

hehe, du har koll du! Får du inte nån bra praktik så kan du kanske höra med hänt extra?;) FAst det verkar ju gå bra på den fronten!Själv håller jag på och grubblar ihjäl mig ang. uppsatsen...blähä...men men...så ere. Nu ska jag byta om, snart dans, wihuu! puss//Linda