måndag 6 juli 2009

Semester, David och David.

Jaha, då var semestern här på riktigt då. Eller ja, eftersom jag är ledig på måndagar i vanliga fall kanske den börjar på riktigt på riktigt imorn. Men ändå, nu är jag ledig i en månad hur som helst, känns rätt gött! Lite trist bara att vädret blev sämre så fort semestern började. Är inte det ironsikt så säg? Men, men, jag har faktiskt lyckats ta till vara på det vackra vädret ganska bra ändå tycker jag - en hel del bad och vistelse utomhus. Lördagens dopp vid Saltholmen var nog det skönaste hittills! Strålande sol, klibbig värme och alldeles lagom varmt i vattnet. Heeeeelt underbart! Inga äckelmaneter heller, eller ja, jag såg en liten en. En brännis.

Ett annat tecken på semester är att jag har bytt ut morgongröten mot rostade mackor med ost...som dessutom äts...ja...nu. Klockan är 13.15. Eh. Men igår gick jag faktiskt upp kl 10! Well, jag har semester :)

Funderar på att åka till IKEA idag, skulle behöva lite fint tyg att klä om mina köksstolar med. Och någon ram. Och tyg till sovrumsgardiner, och så är det ju ganska kul att gå omkring där inne också. Jo, det får bli dagens projekt.
Till dess lyssnar jag på David Fridlund och äter frukost, som sagt. Jag köpte ju en demoskiva av honom när han spelade i Gbg. Har först nu börjat lyssna ordentligt på den, men åh. Åh. Så bra, såklart. Hans nästa "riktiga" skiva kommer ut antagligen i början på nästa år, den ser jag fram emot!
Och på tal om David då så kommer David på besök på tisdag (ja, dvs imorn, jag börjar visst redan tappa tidsbegreppet). Inte David F då såklart, utan David K. Det ska bli skoj! Synd som fan bara att det inte verkar bli badväder... :( men men. Det blir nog hyfsat väder iaf. Det blir gött!

Nej, nu ska jag göra mig redo att åka iväg till det stora varuhuset! Hejdå!

Inga kommentarer: