tisdag 7 juli 2009

Fixa och dona

Jag åkte till Ikea, mycket smidigt att ta sig dit härifrån I must say! Där köpte jag tyg att klä om mina köksstolar med, i alla fall så länge. Det är tokmönstrat och tok-färgglatt, just the way I like it. Det blir bara mer missmatchat och härligt här inne. Fiiiiiint. Jag köpte dessutom en liten rosa bordslampa, en rund liten lila matta, lila + 50-talischmönstrade servetter...en ram och lite trist kraffs. Vad jag behöver för att fixa färdigt är en schyst papperskniv, en häftpistol och helst några stora ark av svart papper som jag kan göra passepartouter av för att snygga till mina inramade affischer med.

Gick förbi Claras bookshop i Haga häromdagen också och såg denna affischen:
Ååååh, den är så fin! Jag vill ha den! Fast jag kanske måste se filmen först, annars känns det fel på nåt vis...

Mina väggar börjar dock bli lite fulla nu...fast i och för sig är det väldigt gott om plats inne i sovrummet eftersom jag väljer att sätta upp allt i vardagsrummet där det syns mest. Mitt stackars sovrum blir lite eftersatt. Jag ska ta tag i det med, nu när jag har lite tid. Semester är rätt gött ändå va!

Loppisshoppade lite porslin också förra veckan - ett dekorationsfat, handmålat med motiv från Furuvik, 60-tal. Jättefint, fina färger och söta djur på. Haha, jag svär, det är fint! Dessutom fick en keramikvas följa med hem, även den från 60-talet. Blå och fin. Jag tänker mig att jag ska städa färdigt och fixa imorn och sen måste jag nästan fota hela härligheten och visa upp.

Ojojojoj vad mycket klockan har blivit! Jisses. Ska sova nu, upp och fixa imorn och sen kommer David. Det ska firas med lite öl och lite schyst klubb imorn är tanken. Måste vara pigg! Så nu sova. Night night!

-----

PS. Loggade ut från Facebook och helt plötslig stod allting skrivet med japanska tecken. Fint va?

Inga kommentarer: