onsdag 27 maj 2009

All work, no play

Jag är trött. Och täppt. Vilket väl gör mig ännu tröttare skulle jag gissa. Men annars så.
Här kommer ett långt och ganska tråkigt inlägg om mitt jobb! Typ nån gång ska jag nog göra ett lite roligare inlägg, ni vet med bilder och så... Men inte nu!

Och på tal om jobb - GRATTIS som fan igen Linda, arbetsförmedlare åt nyanlända (eller hur man säger) :) Så bra du är!!

Min arbetsvecka började igår, och om det är möjligt ska jag försöka se till att den tar slut imorgon. Mest för att jag måste ta ut mina 50+ timmar jag har samlat på mig i övertid. Och för att det vore skönt. Vi får väl se hur det går... Jag har gått och dratt på mig lite nya arbetsuppgifter ser ni. Sist nämnde jag att jag skulle betala fakturor. Vår vikarie på ekonomibiten (ordinarie kommer tillbaks från mammaledighet i augusti) är nämligen ledig fram till slutet på juni, så jag hoppar in för henne (dvs. vikarierar för en annan vikarie under mitt vikariat, ain't it sweet?). Detta innebär att jag betalar fakturor och skickar ut fakturor (för visningar och konferenser som bokas hos oss). Det är ett stort och lite meckigt system och en hel del nytt att lära sig, men nu börjar jag nog få kläm på det. :)

Som museets IT- och teknikguru (det är nog främst en generationsfråga) är jag dessutom den som bäst har koll på teknik och datorer och sånt kraffs på museet. Det är allt från filmvisning och datorer i utställningar till konferensteknik (datorer och projektorer och sånt). Vi har nämligen två konferenslokaler på museet som vi hyr ut, oftast med dator och projektor till. Detta kräver ju lite roddande, vilket vi vanligtvis har tekniker/vaktmästare till. Nu är den ena sjukskriven och den andra halvtidspensionär med maaaaassor av komp att ta ut. Därmed faller en del av detta på mig med. No problems egentligen, förutom då att konferenser ofta börjar kl 8. Då behöver man vara där och fixa 7.30. Då behöver jag gå upp 5.30. Inte kul. Det har inte hänt än alltså, och förhoppningsvis ska jag slippa det på fredag också... Men ändå.

Nästa vecka har jag dessutom inte mindre än 4 visningar med vår digitalguide. 4 åttondeklasser. De är oftast rätt söta (6:orna är värst, passa er för dem!).

Sen har jag lite pill kvar med datorspelsutställningen för Borås museums räkning...och lite småpill med Barbie. Men sen så, sen är det semester! Min första betalda semester (de få dagarna i jul räknas inte...)! 5 freakin' veckor! + kanske några kompdagar också när man ändå är igång, vem vet... Borta hela juli i alla fall. Sweeeeet!

Men ja, jag blir kvar på museet till hösten också (om nu inte den ekonomiska situationen förvärras ännu mer...), så då ska jag antagligen leda produktionen av en miniuställning, vara med i arbetsgruppen för nästa stora utställning och jobba med vår hemsida...etc., etc. Sen när jag är klar med det tänkte jag ta över världen.

Bara för att uppdatera er lite kring vad jag har för mig jobbet :)

Fast, jag har faktiskt precis haft en fetinglång helg och gjort en massa kul utanför jobbet. Det var faktiskt en väldigt, väldigt trevlig helg! Från Svanen i torsdags, via förfest hos Fia och utgång på Stars n bars på fredagen, till slottsskogshäng och Kings head-öl med sydafrikaner på lördag. För att inte tala om söndagssvennemiddag med Fia - pommes, bea, quorn, chokladpudding, grädde...
Hoppas nästa helg blir lika fin, men det tvivlar jag inte på! Embassy och klubb på Röda Sten på fredag, andra lång-festligheter på lördag...

Ojoj. Bäst att vila nu med andra ord!

Nattinatt!

Inga kommentarer: