måndag 18 maj 2009

Det är mycket nu...

Eller ja, nu har det ju faktiskt lugnat ner sig lite.
De senaste två veckorna, eller åtminstone förra veckan, har jag typ jobbat dygnet runt. Eller ja, från 8.30 till 22 i genomsnitt.
Vi har verkligen slitit som galningar med utställningen, men guuuud så roligt det har varit också! Rent konkret så har jag ansvarat för en vägg med bilder + text med historik ("Barbie genom åren"), haft en övergripande koll på alla miljarders (ok, hundratals) dockor vi har lånat in. Det innebär alltså att jag har märkt upp dem, klätt på dem, hållit koll på alla små tillbehör och grejer....ja, massa småpill. Dessutom har jag gjort en massa utskrifter och bild-pill. Och ja, allt vad det innebär med monternade och uppspikande på väggar, pill med texter....etc, etc, etc. (mycket pill med andra ord...). Mycket har det varit hur som helst, men fint blev det! Och mycket uppmärksamhet har vi fått. Kul!

Idag kom det en reporter från P4:s lokala förmiddagsprogram och gjorde en intervju med lilla mig. Direktsänt. Spännande...men det gick faktiskt riktigt bra :) Lyssna på nätet om ni känner för't. Idag, 18/5 alltså, mellan kl 11.30 och 12.00. Strax efter nyheterna och en låt...

Nu ska jag snart lyckas vara lite ledig, men imorn måste jag in och ta hand om lite fakturor (jag har visst hoppat in lite som ekonomiansvarig på museet i några veckor...). Men snart så.

Nu ska jag sluta skriva iaf för nu orkar jag inte längre!

Pusshej!

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu har jag lyssnat!:) Va bra det gick i direktsändning och allt! Puss!//Linda