lördag 9 juni 2007

29,8 grader...

Hello! Det är för närvarande 29,8 grader varmt ute! Det är ju helgalet. Jag har jobbat min första dag på Naturhistoriska idag. Fett nice. Faktiskt. Jag kanske inte har skrivit det och så? Men de flesta (eller alla? haha, alla 3 typ) som läser här vet väl iaf att jag har fått lite sommarjobb på museet i sommar? Det är jävligt schyst alltså. Det blir lite variation mellan reception, café och butik. Mest cafét kanske. Där jobbade jag idag iaf. Det var så galet lungt så jag stod mest och tittade på :P Nämen, lite gjorde jag iaf. Det var rätt sköj. Trevliga medarbetare i åldern 20-25, de flesta av dem iaf. De i cafét iaf. Så det var mer än ok liksom. :)

Och sen så promenerade jag hem dårå, typ 40 min i denna hetta. Det var ganska onice, höll på att svettas bort. Så nu är jag helt klibbig. uuuuh. men men, nu är jag hemma och framför datorn för första gången på lääänge, om man räknar bort det dagliga mailet till min andra arbetsgivare. Jag fick ju nämligen ett annat litet jobb först, innan jag fick reda på detta. Så hela denna veckan har jag suttit och ringt runt och gjort telefonintervjuer på kvällarna. Skittrist, men men. Snart är det över. På dagarna har jag legat ute på gräsmattan eller på nån klippa borta vid Röda Sten och läst deckare. Sköööönt med sommar alltså! hihi. Och tiderna på Naturhistoriska är 11-17, så det blir lagom sovmorgon och lagom med tid på kvällen för att göra någonting ändå! Vet inte än hur mycket jag ska jobba, får reda på det på månd. Feeett.

Ikväll blir det nog sysslolöst skulle jag tro, om ingen hör av sig till mig med några trevliga planer. Orkar inte ta tag i nåt... Nu ska jag svettas vidare! puuuuh!

Adios!

Inga kommentarer: