tisdag 12 juni 2007

Facebook

Hörni, joina facebook nudå!

Jomen alltså, idag är jag ledig från museet. Det är skönt, mest för att jag måste jobba ikväll med att ringa och intervjua folk och det är lite drygt att jobba från 11-21 liksom. Men annars är det mest kul att jobba :) Igår var jag i cafét hela dagen. Bakade morotskaka för första gången...sånt där som Linda är expert på :P Och så började jag få koll på kassan, hah, men min huvudräkning är inte så bra . Det är lite jobbigt. Men ja, det funkar , man kan t.o.m. trycka in så att man slipper räkna ut växel och så. Börjar få in lite rutiner i skallen också och det är ju skönt. Lite drygt när man måste stå och vänta på order från de andra för att veta vad man ska göra. Men ja, som ni förstår så är jag jävligt nöjd med mitt jobb. Det är ju dessutom hur bra som helst att man får erfarenhet av tre olika arbetsområden; café, entré och butik.

Nä, nu ska jag äta frukost. Frallor från jobbet...hihi, en annan bra grej, man kan ta med sig bröd och grejer hem som annars ska slängas. Igår fick jag med mig tre frallor och två bitar äppelkaka. Nice! Och efter frukosten ska jag antingen hitta nån som vill åka och bada med mig eller städa lägenheten... Det första låter ju definitivt roligare, men jag måste städa!

Jaja, adios!

(förresten, det är ju kallt idag. Bara 20 grader i skuggan! än så länge...men, men, det är ju varmt i solen ändå :))

Inga kommentarer: