lördag 29 augusti 2009

You know that I lie and I will soon destroy your life...

Sitter här och lyssnar på Joel Alme ("Honestly" - därav inläggets titel. Lyssna! Och titta på videon längre ner. Där sjunger han iofs "destroy my life", men det är ju ack så fel). Och tänkte att det kanske var dags för ett nytt inlägg.

Mycket har hänt sedan sist, en hel sommar har svischat förbi, eller ja, en månad i alla fall. En månad fylld med konserter och annat trevligt. Augusti har nog varit min bästa sommarmånad, med tanke på att den har varit mer händelserik än de tidigare. Det var Kulturkalas med tre bra konserter (Veronica Maggio, Markus Krunegård och bob hund) och Way out West med en drös fina konserter till (Joel Alme, Robyn, Glasvegas, Lily Allen, Vampire Weekend m.m. m.m.) och häng med fina vänner.

bob hund på Götaplatsen


Joel AlmeCentrera

Glasvegas

[ingenting]

I torsdags var jag dessutom och tittade på Augustifamiljen på Liseberg. Det är ett fint litet band som består av Håkan Hellströms band i princip, och så tar de in lika fina gästartister. I torsdags var Magnus Carlsson och Christian Kjellvander där, plus en tjej med ett japanskt namn som jag inte riktigt mins... Fint var det, speciellt Magnus när han sjöng Broken promise land och There is a light that never goes out. Innan spelningen han jag och Jenny med en runda Balder, mycket kul!

Efter Liseberg mötte jag upp med Fia och Liselotte på Kings Head, innan vi snurrade vidare till båten. Rio Rio that is. Det var en fin kväll på många sätt och vis. Jag tycker om den här helgen. Ikväll blir det kompishäng igen, och det är ju något av det bästa som finns. Jenny, Lovisa, kanske Fia, kanske nån mer, på andra lång och sen kanske lite klubb på stars n bars. Sen är det söndag och det ser jag också fram emot... Åh, helg, glorious helg! ♥ ♥♥♥♥♥

Nu ska jag snart gå till Willys och handla har jag tänkt. Det ekar i mitt kylskåp.

Hejdå!

Inga kommentarer: