onsdag 1 april 2009

En gång i månaden....

Ja, jag skriver visst inte särskilt ofta. Men det är nog främst för att tiden går så sjukt fort! Mycket för att det händer så mkt hela tiden... Jobb, jobb, jobb - dvs. Barbie, Barbie, Barbie. Men som tur är så tycker jag väldigt mycket om mitt jobb och de jag jobbar med :) Jag leker med dockor mest...ehm, nä, men jag går igenom alla de dockor vi får in till museet inför vår kommande utställning - Barbie och Ken - dröm eller mardröm? Och så allt annat jobb med utställningen... Mycket är det, men kuuuuul! Tänk vilken grej att jag är med och producerar en utställning! Åh. Jobb har jag, så vitt jag vet (åh, det är en trygg tillvaro att vara vikarie ;)), fram till första juni. Vad som händer sen, det vete gudarna. Men det löser sig väl det med...

Annars då? Jag åkte iväg till London och Jenny för exakt 2 veckor sedan och spenderade 4 heldagar. Det var grymt! Härligt att träffa Jenny och underbart väder hade vi dessutom! Vårigt och härligt... Det blev ensamturistande för mig när Jenny jobbade torsd och fred, lite shopping, en del sol och en del öl och dessutom lite dans. Nej, fint var det, helt klart!

På söndagen var Jenny sjuk och jag började känna mig lite småkrasslig. På kvällen var jag rejält snuvig och hade ont i halsen. Vi somnade vid 23-snåret och jag ställde klockan på ringning 02.45. Lovely! Tack vare nervositet och snorighet sov jag väl kanske 1 timme sammanlagt. Sen var det upp för att hinna med flygbussen och sedan flyget strax innan 7. Där satt jag på planet, snorig och dann. Och satan vilket tryck det blev i mitt stackars hövve när det var dags för landning. Täppt näsa + lock för öronen.... Jag hörde ingenting på flera timmar sen. Hur som, jag drog helt enkelt på mig en ordentlig förkylning i London. Den satt i hela förra veckan...

Sen fyllde Linda 25 och det firades i Norrköping, fiiiiint värre! :) Dessutom släppte förkylningen en del. Jag var övertygad om att den var påväg bort i söndags... Men här sitter jag nu med snuva som inte vill överge mig och ont i halsen IGEN. Men snart så...

Nä, nu är det snart läggdags. Klockan är ju trots allt kvart över nio.

Night night!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hur länge kommer barbieutställningen vara?? Vill se!

Ja det var så synd att vi skulle bli sjuka men not much to do. Som vi redan pratat om får du ta och komma tillbaka i maj eller så!!

/Jenny penny