söndag 1 mars 2009

Ny månad, nya tag

Jaha, då var det mars nu då. Det känns bra, våren är på intågande!

Två veckor sedan jag sist skrev va? Shit vad fort tiden går!

Föra helgen var Linda här på besök, vilket var enormt trevligt! Hon, jag och Fia spenderade en hel del kvalitetstid, gick på lite museer (3 stycken för att vara mer specifik, eller 2 för Fias del), drack lite öl/vin, dansade lite (en timmes köande för en timmes klubbande, det är grejer det!), åt lite sushi... Myyyyys i flera dagar helt enkelt! Synd att Norrköping (och snart Stockholm också då) ska ligga så långt bort :( Tänk om dessa städer låg typ i Majorna istället, det hade varit gött! Saknar dig hur som helst Lindiiiis! Åh, det var en ruggigt bra helg helt enkelt, som gick tokfort! Jag var ju tvungen att visa Linda min kära arbetsplats också. Det är så knasigt att vara vuxen och ha ett jobb och ett skrivbord på ett kontor liksom... Hah, så lärde jag Linda lite om Mölndals historia dessutom, men bara lite. Det är ju så svårt att låta bli. Om jag säger "Papyrus" Linda, vad tänker du då?

Här är hon, min partner in luggs!
(Fia, jag har jättefina bilder på dig också. Gravidbilder. Ska jag lägga upp dem tycker du?)

Idag är en såndär riktigt härligt seg dag, ni vet - när det känns sådär heeelt ok att ligga i soffan med datorn i knät heeeela dagen. Gött är det!

Jag är lite smått trött sådär, det har varit en aktiv helg! Dessutom har jag varit/är jag förkyld också. Idag är det mest snooooor som gäller. I fredags var jag helt däckad fram till typ kl 15, sjuk sjuk. Men sen var det bara att pallra sig upp för jag skulle partaja...haha, så vad gör man inte. Jag mötte upp med min kära kollega Christine för lite sushi (tredje gången denna veckan...mmmmums) och sedan ett par glas på Heaven 23 - vilket är, för er som inte känner till det redan, en bar på 23:e våningen i Gothia Towers. Flådigt ställe. Så åker man glashiss upp längs med fasaden. Scary shit! Till min förvåning spelade de trots allt schyst musik där (Depeche Mode, Pet Shop Boys...och en Jens Lekman t.o.m!). Där drack vi dyr öl/vin och beundrade utsikten. Haha, så började vi prata med en 36-årig reklamsnubbe. Han var la trevlig, I guess. Berättade om sin höga lön och den höga omsättningen hans firma gjorde. Sen ville han bjuda på en drink, och visst - drar man in så mkt i månaden kan man väl spendera en del av lönen på två kulturarbetare. Så det var la gött änna!
Egentligen var planen att jag skulle möta upp med Ostkupan-Kristin senare för att gå på Fresh Fishs invigningsfest, men hon orkade inte pallra sig in till stan. Det var kanske lika bra det. Jag pallrade mig hem till henne och Anders istället framåt nattkröken på ett glas rödvin och en treo (förkylningen you know) i goda vänners lag. Fint vare! Sen traskade jag hemåt och dök i säng.

Igår vaknade jag upp med en något mer lindrig förkylning. Skönt det eftersom jag hade bussy planer då med. Började dagen (eller ja, eftermiddagen) med ett besök på ovan nämnda modemässa - Fresh Fish (som för övrigt vann Nöjesguidens Göteborgspris inom kategorin "form" i fredags, hurra!) tillsammans med en annan Linda än ovan nämnda Linda. Det var trevligt! Finfin mässa, även om jag tyckte att lokalen var något ocharmig. Föregående år har den gått av stapeln i excersishuset (stavning?) på Heden, vilket i princip är en gympasal. Nu var den i en riktig, stor mässhall. Som inte var särskilt pimpad heller. Äh, nog om det, schyst var det ändå, speciellt en tjej som ställde ut smycken (och kläder) som var galet fina.

Sen åkte jag hemåt, något ur balans på grund av förkylningen. Segade och surade lite för att jag ville vara mer pepp inför kvällens bravader. Men det tog sig sen, tack vare sällskap på distans! Hade direktkontakt med London och då alltså Jenny + Marie och några andra via Msn och Skype. Så jag drack lite öl i deras sällskap, haha. Kul var det! Sen mötte jag upp med Sofia och Elsa med flera på min granne Underjorden och Klubb Svett. Där var det svettigt och göttigt, jag dansade en massa och hade en riktigt kul kväll! Tack för den! En galen natt skulle man också kunna kalla det... Men det ska vi inte gå närmare in på här! Haha.

Men mars då, vad händer i mars?
En jävla massa grejer kan jag tala om!
Nästa helg ska jag besöka Västmanland och Dalarna, två av mina favoritlandskap i detta avlånga land. Det blir nog fint det. Mor, far och farmor skall besökas med andra ord.

Sen, sen mina vänner, då är det äntligen dags för årets första Londonbesök! Det ska bli fint det :) Tänk er, en vårig helg i London tillsammans med två fina vänner - en som man inte har träffat på flera månader dessutom! Det är inte fy skam det! Längtar Jenny :) Det är galet billigt att flyga till London med Ryanair - innan konstiga pålägg vid betalningen kostade biljetterna 79,50:- tur och retur, per person då. Efter nämnda pålägg kostade biljetterna 160:- tur och retur. Det kan man ju också leva med va... Så den 18:e tar jag och FisFia flyget. Tjong! Det blir fint det!

Helgen efter detta fyller vår fina Linda 25 hela år, så om det är möjligt pyser jag och Fia kanske dit en sväng också :) Sen vill man ju se Umeå innan isarna smälter också (eh?), men vi får la se när det projektet blir av. Hyfsat snart I hope!

Nä, man kanske skulle ta tag i den här dagen till slut? Innan dagen tar slut så att säga. Eller så skippar jag det. Men lite kycklingspett i jordnötssås kanske skulle förgylla min söndag?

Dags att avsluta denna kortare roman nu hur som. Ha en bra dag, en bra vecka och en bra mars månad! Pusshaj

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag längtar mer faktiskt!! Puss

//Jenny

Anonym sa...

Du är busy lady, men det var fint ditt jobb, jag gillart. Jag har också gravida fiabilder, och en på hennes ända. Inramat av hängslen. eh. Andra fina bilder med, ni är bra på poser ni. Vi får msn:a någon dag så får du dom!

Och vet du vad, jag provade dendära koftan på monki idag, den som du köpte och den är ju sååå fiiin så jag köpte den med, så nu är vi partners in koftor också!

Ja, angående papyrus så kan jag upplysa dig om att dom var som mest verksamma under 50-talet och stängde 2003. Dom tillverkade både pappersmassa och papper, vilket inte är det vanligaste! ifall du undra menar jag...

Puss!!//Linda

girlfriendinacoma sa...

Liiinda, du är duktig du! Gällande Papyrus (och annat med). Åh, vill se bilder! Eeeh, men fan...jag köpte ju koftan, så provade jag den hemma och det kändes inte alls lika bra, så jag lämnade tillbaks den idag...haha. men nu ångrade jag mig lite...prutt :/

Snaaart Jenny, snart! 2 veckor mer bestämt :)

Anonym sa...

Alltså vilket mastodont inlägg, det kändes som en avhandling, jag har fått ont i huvudet nästan. Koolt. /fia