onsdag 7 maj 2008

Balkongbloggen

Hej på er, mina kära, trogna läsare! Hur många är ni egentligen? 3 stycken? Haha. Men jag uppskattar er verkligen, det ska ni veta! Just nu sitter jag ute på balkongen och bloggar, tack vare en generös granne med olåst trådlös uppkoppling ;) Lovely! Det är väl runt 18-19 grader i skuggan, och desto varmare här i solen (för att inte tala om hur det är under tröjan som jag har över huvudet och datorn för att slippa sol på skärmen och i ögonen. Rena bastun!). Jag passar på att sola lite, främst benen då, samtidigt som jag skriver uppsats. Det går långsamt som vanligt (ingen disciplin här inte), men känns en aning bättre då jag har erkänt för min handledare att uppsatsen omöjligt blir klar nu under våren. Jag har, helt omotiverat såklart och det vet jag ju, haft dåligt samvete gentemot honom pga detta. Som om han bryr sig när jag blir klar liksom! Men, men. Som sagt, det känns iaf skönt att liksom ha bestämt att uppsatsen får mogna lite under sommaren för att presenteras i höst. Helt ok!

Puh vad varmt det är här under tröjan! Och vad mycket lättare det är att skriva när man bloggar istället för att skriva uppsats!

Jo, en anledning till att min uppsats drar ut på tiden, utöver brist på motivation och disciplin, är ju att jag jobbar en del. Inte så mycket så att jag kan skylla allt på det, men ändå. Nu i helgen har jag tex. jobbat på Göteborgs egna modemässa Fresh Fish. Såhär i efterhand var det jättekul att jobba och jag är jättesugen på att göra det nästa år igen, men under lördagen var det fan inte skoj...var trött som...ja, som stryk, eller nåt, hade sovit 4 timmar efter invigningsfesten på fredag kväll och jobbade med en massa volontärer som alla kände varandra sen innan och som dessutom var ganska...hm...modesnobbiga kanske är rätt ord, och inte särskillt intresserade av att lära känna en ny person (speciellt inte någon som inte direkt var klädd för att närvara på en modemässa och kände sig allmänt sunkig). Med undantag naturligtvis, främst en i det gänget var jättejättetrevlig, men henne pratade jag inte ordentligt med förrän på söndagen. Och söndagen var ändå mycket roligare! Då jobbade nämligen en till tjej som inte kände det andra volontärgänget och som var hur gullig och trevlig som helst! Vi jobbade bredvid varandra i kassan i princip hela dagen och lunchade ihop och så, mycket roligare än under lördagen :) Sen så är ju Ali, arrangören, och Karin som var med och höll i det också hur trevliga som helst. Så sammantaget var mässan en hit. Besökarmässigt kunde det väl ha varit bättre, men det var bra ändå.

Nu håller jag på att svettas bort. Smälta. Och så har min rumpa somnat. Så nu får det vara nog för idag med bloggande, hörs snart! Eller ja, ses blir det väl, eftersom ni läser.

Ps. Jag har dessutom köpt nya skor! Mmmums. De ska invigas nån dag, försöker bara få lite mer färg på benen, och för skornas skull fötterna. Det blir så väldigt svartvitt annars. Titta:

349 :- på Wedins

Pusshej!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vill också sitta på en balkong och sola mina kritvita ben...men icke, bara skola och nu vet jag inte ens om jag blir klar...eller sidmässigt kanske men det blir inge bra, inte som jag tänkt mig..blähää. men men...

Fina skor!:) va roligt med nya skoor, när jag blri ledig någon gång i framtiden, när jag inte sitter i skolan hela tiden då vill jag också kolla på skor, sitta på en balkong, i en park, äta en glass, gå omkring, gå på loppis...soooovaaa!!! fint ska det blir, någon gång:)

Neheee, nu ska jag stirra på mitt word-dokument och scrolla lite. hejja.

puss!!

Anonym sa...

Jag förstår varför du pratade så mycket omn skorna :) gööörsnygga.

///Jenny