tisdag 6 mars 2007

Tråk

Min blogg är tråkig! Jag orkar sällan engagera mig tillräckligt för att skriva någonting roligt och intressant, någonting som jag verkligen vill skriva om. Jag hörde Marit Bergman prata i P3 om mode och sitt pris på ELLE-galan som Sveriges bäst klädda kvinna och fick en massa fina idéer om saker att skriva här om henne och om mig och om mode och stil. Men nej, det tar jag mig ju aldrig tid till att skriva. Men jag ska, nån gång. Inte för att det är särskillt många som läser här...haha, men ändå. Jag vill ju ändå ha en snygg, rolig och intressant blogg. Min blogg är ju inte ens en sådan blogg som jag skulle vilja läsa. Tråk! Men, men. Someday!

Jag tänkte iaf rapportera lite om en trevlig sak som hände idag. Jag fick ett mail! Från ett museum där jag sökt sommarjobb. Hon (ja, inte museet utan hon som jag skrev till på museet) skrev att jag har kompetens som kan passa hos dem, att jag gärna fick ge henne några referenser och höra av mig i april när hon skulle veta lite mer om hur det såg ut med personal inför sommaren. Alltså absolut inga löften om jobb eller så, men positivt lät det iaf! Så jag fixade fram tre referenser och mailade tillbaka till henne. Nu är det väl bara att vänta till april då...eller på att andra museer ska höra av sig. Hur som helst känns det som en bekräftelse på att mitt ansökningsbrev och mitt CV inte var helt åt helvete. Känns bra!

Nu jävlar ska jag plugga. Se fram emot ett litet inlägg om Marit Bergman i framtiden! Så, nu var det lovat, då måste jag ju ta tag i det nån dag också :)

Adios!

Inga kommentarer: