torsdag 7 januari 2010

18 frågor om nuet

Engelska frågor, svenska svar. En första uppdatering 2010. Ska man göra en såndär lista över 2009 också? Hm.

CURRENT CLOTHING:
Svarta byxor i sammet/manchester, svart- och grårandig långärmad tisha, svart varm stickad kofta, underkläder + ett halsband med en smiley som är glad respektive ledsen beroende på vilken vinkel man ser den ur. Finfint halsband - tog med det hemifrån mamma och pappa, hade det på kanske mellan- högstadiet.
CURRENT MOOD: Hungrig. Den känslan överskuggar det mesta. Annars är jag lite trött, men ganska så till freds. Eller är det ett ord? Tillfreds. Hur som.
CURRENT HAIR: Långt och lite rödbrunt, hellugg. En hel del utväxt, vill färga det rödare så fort jag hittar rätt färg. Just nu uppsatt i tofs, sedan jag kom hem från jobbet.
CURRENT ANNOYANCE: Hm... Hungern är rätt irriterande.
CURRENT SMELL: Mmm, min klyftpotatis som står i ugnen och väntar på att ätas!
CURRENT THING YOU OUGHT TO BE DOING: Steka quorn som jag ska äta till potatisen.
CURRENT JEWLERY: Ovan nämnda halsband. Tidigare hade jag min knallblå digitalklocka och ett svart armband också, men de åkte av när jag kom innanför dörren.
CURRENT BOOK: En bit av mitt hjärta av Peter Robinson, brittisk deckare.
CURRENT WORD: Mat!
CURRENT CRUSH: Känns rätt löjlig...
CURRENT LONGING: Mat, haha. Det blir lite tjatigt detta. Kanske fortsätta efter att jag har ätit?
CURRENT MUSIC: Moto Boy.
CURRENT WISH: Jag vill ha en stor, skön, fin soffa. Och mat. Och lite kärlek. Tack!
CURRENT MAKE-UP: Foundation, puder, mascara, guldig ögonskugga, rouge.
CURRENT REGRET: Ingen direkt.
CURRENT DESKTOP PICTURE: Marilyn Monroe.
CURRENT AMUSEMENT: Svara på dessa frågor, msn...
CURRENT OBSESSION: Hm, bra fråga. Har nog ingen direkt just nu. Jo, Hästpojkens nya skiva! Låt nr 5 särskilt.

Inga kommentarer: