lördag 23 augusti 2008

Vet ni vad jag tycker om?

Lediga lördagar! Och att sitta framför datorn och "fönstershoppa", fast på nätet då alltså. Sitter och tittar på skor och vinterjackor, för snart är hösten och vintern här och just nu känns det helt ok. Och mina drömskor från Vagabond, som har funnits i mitt huvud i ett år ungefär, finns fortfarande att köpa. 800 pix. Men det kanske min sinnesfrid är värd? Jag vet inte.

Just nu är jag dock redigt pank. Eller, jag var fram tills idag...jag ringde min snälla mamma igår och bad om finansiell hjälp...kändes väl sådär kul, men detta är sista månaden innan stadig inkomst. Men idag finns det faktiskt ett visst behov av pengar (det är ju lördag...), för att det är Davids sista helg i Göteborg och det ska firas. Eller ja, tvärt om...men ni fattar. Så jag ska köpa mat och öl. Inte för alla pengar jag fick av mor och far såklart, men ändå. Och till kvällen blir det lite fest, eller i alla fall förfest, i Davids lya. Det blir nog fint. Och sorgligt. Det känns ju rätt overkligt att han ska flytta... Men värst är det ju för honom såklart. Men det reder sig!

Nu borde jag äta lite lunch. Dessutom borde jag försöka tömma min frys snarast, då flytten närmar sig. Nån som vill köpa en gammal frys som låter som jag vet inte vad, men som funkar utmärkt? Haha, hon som ska flytta in i lägenheten efter mig blev nämligen lite konfunderad när jag sa att det inte fanns någon frys i lägenheten, innan jag tog hit min egen, och ringde hyresvärden och frågade. De hade helt enkelt missat att installera en frys. Eeh, att inte jag själv tänkte så långt som att det kunde vara ett misstag att det inte fanns en frys i lägenheten är ett mysterium... Men jag tänker att jag kanske kan kräva någon ersättning för detta. Att jag inte blir ersättningskyldig för den stol som har gått sönder under mina år i lägenheten kanske? Ääh. Fuck it, nu orkar jag inte skriva mer.

Snart kommer Fia-fis hem!

Hejdå!

Inga kommentarer: