tisdag 8 juli 2008

Lägenheeeeet

Det verkar visst vara inflation i lägenheter just nu. Eller ja, en liten överdrift kanske, men Karin och Fia har precis fått lägenheter och jag visningserbjudande på en :) Jag ringde till lägenhetsinnehavaren i helgen, när jag var hos mamma och pappa, och han trodde inte att han skulle ha tid att visa den. Han sa dessutom: "Det är en liten tvåa med kök och vardagsrum i ett. Den funkar liksom, men inte mycket mer än så". Ojoj, det lät ju lockande...han var ingen solstråle direkt, killen.

Men han bad mig iaf ringa igen när jag kom till Gbg, och idag efter jobbet gjorde jag det. Och en visning kunde jag få, nu ikväll. Så klockan 19 kom jag dit, med låga förhoppningar. Utifrån sett såg huset dock fräschare ut än vad jag hade väntat mig från utsiktsbilderna på eniro och port-bilderna på hitta.se, riktigt fint! Och innuti var det lika fräscht! Lägenheten var riktigt fin och måste ha varit relativt nyrenoverad. Diskreta linoleum- (eller nåt) golv i hall, sovrum och köksdel, och så parkett i vardagsrummet, ljusa väggar, helkaklat badrum...mycket fräscht helt enkelt. Det enda negativa var väl att fönstrena låg åt bara ett håll, på baksidan mot ett berg. Men den ligger iaf på tredje våningen så det var hyffsat ljust ändå (är bara lite bortskämd här!). Men ja, jättefin var den! Och det lät inte som att det hade varit så många intresserade... Hoppas, hoppas, hoppas! Vore ju helt knäppt om jag fick den :) Tänk att ha en riktig lägenhet! Ojojoj. Meeeen, jag ska inte ta ut segern i förskott ändå...

Kolla här om ni vill!

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh jag håller mina tummar! Låter ju väldasn bra det där ju:) Idag är jag ledig, imorn med, jag förbereder mig inför en helg från helvetet, ungefär, men det ska nog gå ändå!:)

Lycka till som sagt, hör av dig om hur det går!!

pusssss! //Linda